Wczytywanie...

Algorytmy wyszukiwania Allegro, eBay, Amazon

Coraz więcej kupujących odchodzi od wyszukiwania produktów które chcą kupić w wyszukiwarce Google, za to korzystają z popularnego w naszym kraju serwisu znanego jako Allegro. Oczywiście za granicą nie ma Allegro, było ale nie wypaliło jak wersja niemiecka, ale za to jest alternatywa i to ogromna, a jest nią eBay i Amazon.

Amazon jest w tym momencie największym sklepem internetowym na świecie z opcją marketplace czyli konta dla handlowców i producentów, którzy mogą ze swoją ofertą pojawić się w katalogu Amazona. A eBay największy serwisem aukcyjnym z taka samą opcją.

Samo pojawienie się z ofertą nie gwarantuje sprzedaży jak przekonało się sporo sprzedawców. Dopiero odpowiednie zoptymalizowanie oferty i jej wypozycjonowanie daje gwarancje sukcesu i to właśnie oferujemy między innymi naszym klientom. Aby pokazać, że mamy wiedzę na ten temat podzielimy się częściowo naszą wiedzą. Dla nowego sprzedawcy będzie to kompendium wiedzy, dla zaawansowanych kilka sztuczek o których mogli nie wiedzieć. Więc zaczynamy…

Poziom sprzedaży produktów
Jest o jeden z ważniejszych czynników, niestety bez sprzedaży, nie otrzymamy znaczka “Best Seller” więc warto podjąć próby aby go osiągnąć, dlatego doradzamy konkurencyjne ceny na początek, ale nie za niskie aby konkurencja za chwile nie zrobiła tego samego i w wojnie cenowej przegramy i nie będziemy sprzedawać produktu, albo sprzedaż będzie na zerowej lub ujemnej marży. Podsumowując działajmy z głową, zlećmy analizę cen lub zróbmy ją sami jeżeli mamy ku temu wiedzę. Jest o co walczyć.

Opinia klientów
To jedna z najlepszych cech aby nakręcić sprzedaż jak i ją całkowicie zakopać. Klienci portali są najbardziej wymagający ze wszystkich klientów z jakimi do tej pory mieliście do czynienia. Trzeba ich głaskać, tulić, mówić miłe słowa i dziękować aby nie dali nam złe oceny. Duży wpływ na pozycje nie ma ilość ocen ale ich jakość. Dlatego produkt który będzie posiadał 10 gwiazdek 5.0 będzie wyżej niż ten posiadający ich 5x tyle czyli 50 ale o łącznej sumie 4.5.

Cena produktu
Choć sam Amazona, eBay oraz Allegro za darmo nie udostępnia nam swojej platformy i koszty są na prawdę wysokie to jednak cena jako trzecia gra dużą role, a także jest w stanie najskuteczniej wyciągnąć ofertę do góry. Dlatego dobra analiza cen i konkurencji to podstawa być lub nie być i nie dajmy się nabrać na opcją jak się jest to się sprzedaje, nie jest tak.

Pytanie klientów
Dużo klientów zadaje pytanie, najwięcej widzimy to na Amazonie w Hiszpanii gdzie dziennie może być ponad 10 pytań odnośnie jednego produktu i nie mówimy tutaj o pytaniach wysyłanych do sprzedawcy, ale o tych w karcie produktu, które znajdują się na samym dole. Jest to idealne narzędzie, ponieważ każdy kolejny klient widzi pytania i odpowiedzi innych klientów, więc stopniowo ilość się zmniejsza, ale na to trzeba zapracować. Suma summarum w Hiszpanii mamy o wiele większą sprzedaż niż we Włoszech dzięki tym pytaniom.

Zdjęcia
To Amazon zaczął wymagać aby zdjęcie główne było białe bez tła i tekstów zanim zrobiło to Allegro, a eBay nie ma zdania w tym temacie i akceptuje wszystko. Dlatego dobrej jakości zdjęcie spowoduje większą klikalność, a także wyższą pozycję. zadbajmy o to i nie stosujmy zdjęć co wszyscy. Nasi klienci, którzy zlecili nam sesję produktową odnieśli dzięki temu sukces na każdej z tych platform ponieważ samo zdjęcie się nie sprzeda gdy nie wiemy jak zrobić je tak jak chcą je zobaczyć klienci, a bez obsługi klienta tego nie poznamy. Dzięki temu, że obsługujemy klientów z różnych branż i widzimy jak zmieniają się trendy i na nie reagujemy sprzedaż naszych klientów wzrasta z miesiąca na miesiąc.

Warianty produktów
To must have jeżeli tylko mamy taką możliwość. W każdym serwisie od naszego rodzimego Allegro, po eBay czy Amazon oferty z wariantami pozycjonują się o wiele lepiej, dlatego podejdźmy do tematu z czasem, ponieważ czas przeznaczony na przygotowanie oferty gwarantuje jej pozycje i sukces.

Czas spędzony na stronie
To ile użytkownik spędzie na naszej ofercie ma znaczący wpływ, gdy jest on za krótki lub za długi wtedy spadamy w rankingu niżej. Średnio użytkownik powinien spędzić minimum 60 sekund i w ciągu tego czasu znaleźć wszystkie wymagane informacje. Jeżeli ten czas jest krótszy to oznacza tylko i wyłącznie ze z naszą ofertą jest coś nie tak, a to oznacza, że trzeba promować kogoś innego i tak robią to serwisy.

Parametry
Zawsze musimy pamiętać, że jedna oferta zrobiona konkretnie i w pełni przyniesie większy zysk niż zrobienie 10 takich samych po łebkach. Zadbajmy o to co wymaga od nas dany serwis na początku.

Nazwa marki i cechy w tytule
Jeżeli sprzedajemy produkt markowy jak klimatyzacje Mitsubishi to koniecznie musi być ta informacja w tytule i jest na to specjalne miejsce, gdy tego nie uzupełnimy lub nie wiemy gdzie nawet najlepsze pozycjonowanie nie da takiego efektu jak uzupełnienie marki oraz cech, które są kluczowe dla klienta, a także dla wyszukiwarek.

Zwroty i brak na magazynie
Przez jedną z tych cech nasza oferta która była wysoko wypozycjonowanie nagle może spaść na sam dół i jesteśmy uziemieni, dlatego należy zadbać o to aby produkt był cały czas na magazynie, oraz aby klienci go nie zwracali, ponieważ gdy to robią coś jest nie tak. Analizowaliśmy setki ofert i po ich poprawieniu ilość zwrotów spadła nawet o 90%. Dlatego warto usiąść nad ofertą i przygotować ją poprawnie.

To było by tyle jeżeli chodzi o podstawową wiedzę na ten temat. Jeżeli macie jakieś pytanie, chcecie w końcu zaistnieć na wymienionych portalach i zacząć zarabiać skontaktuje się z nami. Na pewno wspólnie to osiągniemy.

Szybki kontakt!
+
Wyślij!