Obsługa Amazon

Należymy do grona ekspertów w Polsce już od 10 lat w kompleksowej obsłudze sprzedaży na Amazon na rynku Niemieckim, Angielskim, Francuskim, Włoskim i Hiszpańskim zarówno w modelach B2B jak i B2C. Nasi klienci już w ciągu pierwszego kwartału osiągają zakładane plany sprzedażowe, które przekraczają sprzedaż na Polskim rynku dzięki dostępności 300 milionów klientów w 200 krajach, a od 1 marca możemy dotrzeć do klienta Polskiego dzięki otwarciu Polskiego oddziału Amazona.

Nasi ekspercie zajmują się obsługą klienta oraz dodawaniem produktów jednocześnie przestrzegając wszystkie zasady z jakimi wiąże się ten proces aby dbać o prawidłową kondycję konta. Firmą które mają konto od dłuższego czasu i realizują obsługę wewnętrznie polecamy konsultacje w celu zwiększenia widoczności ofert, marki oraz sprzedaży.

„Obsługa sprzedaży na Amazon to przede wszystkim doświadczenie”

Czym konkretnie jest obsługa sprzedaży na Amazon?

Do naszych kompetencji należy:

  • Wysyłanie odpowiedzi na wiadomości przysyłane przed klientów Amazona w czasie nie dłuższym niż 24h od otrzymania wiadomości. Standardowo ten czas w godzinach pracy pomiędzy 8:00 – 24:00 wynosi 2 godziny. Także w weekendy i święta.
  • Komunikacja z działem obsługi klienta, księgowości oraz magazynem. Dzięki temu klienci mają rzeczową informacje zawsze aktualną i na czas.
  • Stałe monitorowanie statusu konta i reagowania na obniżenie jakości w celu uniknięcia blokady konta.
  • Odblokowanie konta. Czas na napisanie apelacji jest nie dłuższy niż 12h w przypadku gdy blokada zastała nałożona niesłusznie.
  • Rozwiązywanie problemów z klientami (gwarancji A-Z, usuwanie negatywnych opinii, odwołania odnośnie praw autorskich na oferowane produkty).
  • Katalogowanie/towarowanie konta na Amazonie w produkty w tym tworzenie opisów produktowych oraz ich tłumaczenie na wybrane języki.
  • Monitoring produktów (konkurencji, cen, przejęć produktów przez konkurencję) wraz podnoszeniem ich jakości i widoczności.
  • Stworzenie i wdrożenie kampanii marketingowej. Strategie marketingowe krótkotrwałe sezonowe oraz  długoterminowe.
  • Zarządzenie cenami oraz dostawami.
  • Model sprzedaży poprzez Fulfillment by Amazon FBA (magazyn Amazona).
  • Wsparcie merytoryczne, techniczne, formalno-prawne i podatkowe odnośnie sprzedaży zagranicznej.
  • Wsparcie przy integracji Amazon z zewnętrznymi platformami (systemy sprzedaży, kurierzy, programy magazynowe).
  • Co miesięczne raport i analiza.

Zakładanie konta

Założenie konta na Amazonie nie należy do najłatwiejszych. Amazon jest najbardziej wymagającą platformą z marketplaców dostępnych na rynku i wymaga określonych dokumentów. Brak jednego z dokumentu czy wysłanie go bez wymaganych danych skutkuje blokada jeszcze nie założonego konta. Próba odblokowania takiego konta może trwać od 3 dni do nawet miesiąca w zależności od wymaganych dokumentów.
Kolejnym problem jest dostęp do niektórych kategorii w serwisie, ponieważ niektóre kategorie i produkty wymagają specjalnego pozwolenia na umieszczenie ich w katalogu Amazona, a wraz z tym przesłania odpowiednich certyfikatów i dokumentów.
Trzecim problemem jest kwestie podatku VAT i posiadania odpowiednich zaświadczeń lub zagranicznego numeru VAT na rynku między innymi niemieckim czy francuskim. Brak tych zaświadczenie nie pozwoli nam na rozpoczęcie sprzedaży na tym portalu, jak również gdy przekroczymy określony limit możemy zapłacić ten podatek zarówno w Polsce jak i zagranicą.
Na Amazonie zarejestrowaliśmy już blisko 100 kont oraz pomogliśmy w dokończeniu formalnym rejestracji. Pomagamy również w odblokowaniu kategorii czy ustalenia kwestii podatkowych zaraz na starcie.

Obsługa Amazon

Na samym początku aby rozpocząć swoją przygodę z Amazonem potrzebujemy konto sprzedawcy. Wyróżniamy tutaj dwa typu kont. Jedno jest to konto indywidualne (dla osoby prwatnej) służące głównie do sprzedaży używanych rzeczy jak książki czy płyty DVD oraz konto profesjonale (dla firm) gdzie można prowadzić pełna sprzedaż i obsługę Amazona na całym rynku Europejskim jak również i w Polsce.
Większość klientów na Amazonie należy do grupy Business-to-Customer gdzie sprzedawane produkty otrzymuje odbiorca detaliczny, jednak nic nie stoi na przeszkodzie aby nasze konto skonfigurować do sprzedaży Business -to-Business i nasza ofertę w ilościach pojedynczych jak i hurtowych oferować firmą kupującym produkty na Amazonie.
Obsługa konta na Amazon to nie tylko dodanie ofert i odpowiedzi na pytanie. To ciągły proces optymalizacji widoczności ofert pod specjalny algorytm Amazona. Ważne w tym są przede wszystkich słowa kluczowe, pozycjonowanie produktów oraz ciągła analiza wyników sprzedaży, zapotrzebowania oraz konkurencji.
Posiadamy ponad 10 letnie doświadczenie w obsłudze kont na Amazonie w modelach B2B oraz B2C. W naszych obowiązkach jest każdy aspekt prowadzenia konta na Amazon od dodawania produktów, ich właściwa optymalizacje, pozycjonowanie jak również rozwiązywanie sporów, reklamacji, gwarancji A-Z, zwrotów czy odblokowywanie konta oraz kontakt z klientami.
W naszej ofercie jest także audyt kont na Amazon, analiza konkurencji na Amazon oraz opracowanie strategii marketingowo-sprzedażowych w celu wzmocnienia marki oraz zwiększę jej rozpoznawalności oraz sprzedaży na Amazon.

Wsparcie sprzedaży

Kompleksowe wsparcie sprzedaży na Amazon
Już ponad dekadę obsługujemy portale zagraniczne typu marketplace w tym Amazon. Nasz zespół zaczynał wraz z możliwością założenia przez Polskie firmy konta na tym portalu.
Uczyliśmy się tego portalu od początku i stałe podnosimy nasze kwalifikacje dzięki temu obsługa konta na Amazonie realizowana przez nasza firmę przynosi zyski ograniczając straty wywołane małym doświadczeniem w handlu zagranicznym oraz znajomości przepisów podatkowych w danym kraju.
Jako nieliczna firma osiągamy zakładane wyniki sprzedażowe już w pierwszym kwartale obsługi Amazona na wszystkich rynkach Europejskich.

Rejestracja marki

Budowanie rozpoznawalności na Amazon
Amazon w porównaniu do innych marketplaców dostępnych na rynku duża wagę przykłada do sprzedawców posiadających i chcących sprzedawać markowe produkty w tym własny brand. Rejestracja marki na Amazonie nie należy do najprostszych wymagane są odpowiednie certyfikaty rejestracji, a także uzupełnienie skomplikowanego formularza rejestracyjnego. Amazon ma to do siebie, ze liczy się zawsze pierwsze przesłanie wymaganych danych, gdy zawiera błędy lub są one nie kompletne każdy kolejny wątek w tym temacie posiada niższy priorytet, wiec gdy jesteśmy w stanie uzyskać akceptację poprawnego wniosku po 24h tak w przypadku kilku nieprawidłowo wypełnionych wniosków proces ten może trwać nawet miesiąc czasu.
Sama rejestracja marki bez właściwej strategii i odpowiednich narzędzi nie przyniesie zakładanego efektu w widoczności ofert a co za tym idzie i sprzedaży dlatego krok to kroku zapewniamy obsługę Amazon od rejestracji marki po dodanie i polepszenie widoczności produktów na Amazonie, a dzięki temu zapewniamy wyższa sprzedaż.

Strategie marketingowe

Strategia sprzedaży i marketingu na Amazonnie
Amazon na swojej platformie posiada liczne narzędzia marketingowo-sprzedażowe pozwalające na analizę ale także i zmianę strategii sprzedażowych w trakcie jej obowiązywania. Jest także liczne grono dedykowanych narzędzi zewnętrznych którymi możemy się podeprzeć jednak każde z nich ma ograniczenia dlatego od dekady zbudowaliśmy i optymalizujemy nasze własne narzędzia które zapewniają realny wpływ na widoczność ofert oraz dotarcie do nowych klientów których jest już na Amazonie ponad 300 milionów. Nasze narzędzia wraz z opracowaną kampania marketingowa plus wykorzystanie reklamy płatnej tak zwanej Amazon Ads pozwala na wykorzystanie potencjału tej platformy w 100% zarówno na rynku Niemiecki jak i Francuskim, Hiszpańskim, Włoskim czy Angielskim. Powierzenie nam obsługi konta sprzedażowego na Amazonie to gwarancja sukcesu.

Dedykowane platformy sprzedaży Amazon

Amazon pozwala na tryb sprzedaży typu Seller Central dla firmy korzystających z produktów własnych jak i zakupionych na zasadzie dropshipping u oraz  Vendor Center przeznaczone dla producentów. Platforma Vendor Center jest integralna częścią Amazona, a wyróżnia ą od klasycznej fakt, ze to Amazon kupuje produkty i zajmuje się ich dostawa oraz obsługą klienta. Nie zostajemy obciążeni kosztem dostawy, zwrotu czy magazynowania produktów jak w modelu FBA wszystko to jest wliczone w marże Amazona która jest dużo wyższe niż przy standardowej metodzie sprzedaży. Dlatego możemy wybrać dwie drogi, jedna zapewnić sobie pełna kontrole nad sprzedażą wraz z wykorzystaniem sprzedaży przez magazyn Amazona FBA lub zostawi to Amazonowi i przygotować produkty do zakupu przez Amazon.

Pełna obsługa konta na Amazon

Nasza oferta skierowana jest do firmy które
  1. Nie posiadają konta na Amazon
  2. Posiadają konto na Amazon
1. Oferta dla osób i firmy nie posiadających konta na Amazon

Rejestracja konta na Amazon
  • Pełna rejestracja konta typu B2B oraz B2C
  • Konfiguracja konta sprzedawcy
  • Wsparcie w kwestii podatkowych związanych z VAT
Optymalizacja konta Amazon
  • Wybranie i odblokowanie kategorii produktowych
  • Stworzenie planu sprzedaży
  • Obsługa sprzedaży na Amazon Seller Central
Rozwiązanie logistyczne
  • Wsparcie sprzedaży w trybie FBM oraz FBA
  • Dropshipping na Amazonie
  • Zarządzenie i kontrolowanie stanów magazynowych
  • Automatyczne Monitorowanie wysyłek
Doradztwo w zakresie cen na Amazon
  • Pełna analiza konkurencji
  • Badanie zapotrzebowania produkty na rynku Europejskim
  • Optymalizacja działań marketingowo sprzedażowych w tym promocyjnych
  • Wsparcie w poszukiwaniu kontrahentów w Azji
Konsultacje Amazon
  • Opracowanie planów sprzedażowych
  • Strategie kompani Amazon Advertising
  • Audyt, optymalizacja i odblokowanie konta
  • Pełna obsługa konta na Amazon
Katalogowanie produktów
  • Dodawanie nowych produktów do Amazon
  • Dodawanie nowych kategorii na Amazon
  • Optymalizacje ofert na Amazon (zdjęcia, opisy, słowa kluczowe)
  • Wsparcie merytoryczne i podatkowe
Obsługa i rejestracja marki na Amazon
  • Rejestracja marki
  • Obsługa marki
  • Ochrona znaku towarowego
  • Rejestracja sklepu markowego
Reklama Amazon Ads
  • Sponsorowane reklamy PPC pay-per-click
  • Sponsorowane reklamy audio i video
  • Budowanie wizerunku marki
  • Plany marketingowe i sprzedażowe
Obsługa klienta na Amazonie
  • Kontakt z klientem w 7 językach
  • Obsługa zwrot i reklamacji z wykorzystaniem magazynów zagranicznych
  • Nadzór wysyłki i monitorowanie doręczeń
Pełna obsługa konta na Amazon
  • Obsługa konta na Amazon 365 dni w roku
  • Obsługa od zamówienie do dostarczenie produktu
  • Przygotowaniem wyrażenie planów sprzedażowych
2. Oferta dla osób i firmy posiadających konto na Amazon

Audyt konta na Amazon
  • Analiza i optymalizacja ustawie konta
  • Analiza ofert wraz z wdrożeniem zmian
  • Plany ukierunkowane na podniesienie sprzedaży
Optymalizacje konta na Amazon
  • Pozycjonowanie produktów za pomocą autorskich rozwiązań
  • Zwiększenie widoczności i popularności produktów
  • Optymalizacja sposobu wysyłki
  • Przygotowanie i wdrożenie polityki cenowej
Prowadzenie konta na Amazon
  • Audyt i optymalizacja
  • Budowanie marki/ brandu na Amazonie
  • Rozszerzenie zasięgów ofert
  • Prowadzenie skutecznych kampanii marketingowych
Obsługa i rejestracja marki na Amazon
  • Rejestracja znaków towarowego
  • Rejestracja znaku na Amazon
  • Ochrona znaku na Amazon
  • Zbudowanie sklepu markowego na Amazon
Katalogowanie produktów
  • Dodawanie nowych produktów
  • Odblokowywanie kategorii
  • Optymalizacje listingów
  • Wsparcie merytoryczne i techniczne
Pozycjonowanie produktów
  • Nowoczesne autorskie narzędzia
  • Skuteczne plany sprzedażowe
  • Podnoszenie pozycji produktów w wy umacnia wyszukiwania
Konsultacje Amazon
  • Plany marketingowo sprzedażowe
  • Strategii kampanii Amazon Ads
  • Audyt i optymalizacja konta
  • Pełna obsługa konta Amazon 365 dni w roku
Reklama na Amazon
  • Skuteczne kampanii PPC pay-per-click
  • Reklamy audio i video
  • Budowanie  marki
  • Plany marketingowo reklamowe
  • Pełne wsparcie sprzedaży
Wsparcie sprzedaży na Amazon
  • Wsparcie techniczne i marytoryczne
  • Usuwanie negatywnych opinii
  • Kontakt z obsługa Amazon
  • Odblokowanie konta na Amazon
Konto B2B
  • Utworzenie konta B2B
  • Integracja sprzedaży z kontem biznesowych
  • Prowadzenie i obsługa konta B2B Amazon

Osiągnij sukces na Amazon

Z naszego doświadczenie wynika, ze w ciągu pierwszego kwartału firmy obsługiwane przez nas zaczynają wykazywać już pierwsze zyski znacząco przewyższające dotychczasowa sprzedaż na rynku rodzimym.
Ponad 10 letnie doświadczenie oraz obsługa konta w językach: niemieckim, francuski, angielskich, niderlandzkim, włoskim, hiszpański oraz szwedzkim to gwarancja sukcesu.

Chcesz wiedzieć więcej. Umów się na bezpłatną rozmowę lub zadzwoń do nas: + 48 790 83 23 14

Najczęściej zadawane pytania

Na czym polega sprzedaż na Amazonie?
Sprzedaż na Amazon jest podobna do sprzedaży na allegro z ta korzyścią, ze możemy nasze produkty nie tylko wysyłać własnym kurierem ale także umieścić na magazynie Amazon w opcji FBA fulfilled by Amazon.

Ile kosztuje sprzedaż na Amazon?
Abonament profesjonalny to 39 €. Prowizja od sprzedaży sięga od 7% do 15% w zależności od kategorii.

Jak sprzedawać na Amazon?
Przede wszystkim należy założyć konto następnie przygotować oferty na wybranych krajach oraz zadbać o odpowiednie warunki dostawy.

Jak rozpocząć sprzedaż na Amazon?
Sprzedaż zaczyna się od założenia konta i jego za towarowania w produkty.

Jak zwiększyć sprzedaż na amazon?
Są różne sposoby można ustawić dobra cenę produktu lub wykorzystać reklamy płatności Amazon Ads. Warto także promować produkt w social mediach.

Jak sprawdzić sprzedaż na Amazonie?
Jest to możliwe za pomocą różnych narzędzi płatnych jak i bezpłatnych. Można to także zlecić firmie specjalizującej się w tego tupu audytach.

Jakie są formy sprzedaży na Amazon?
Amazon FBM to dedykowane rozwiązanie dla firm pośredniczących w sprzedaży. Zasada działania jest bardzo prosta. Sprzedawca wystawia produkty na sprzedaż, a kupujący je kupuje. Po czym do obowiązku sprzedającego należy ich dostarczenie kupującemu w zadeklarowanym czasie. Amazon pobiera w tym przypadku tylko i wyłącznie prowizje od sprzedaży. Klient płaci za wysyłkę towaru. Dodatkowo istnieje możliwość promowania tych produktów w Amazon Ads.

W tym modelu sprzedawca odpowiada za wszystko od sprzedaży po dostarczenie produktu, a Amazon sprawuje nad tym wszystkim kontrole aby przebiegało to według zasad obowiązujących na Amazonie.

Amazon FBA w tym modelu to Amazon przejmuje sprawę logistyki oraz magazynowania towarów. Do obowiązku sprzedawcy należy tylko dostarczenie produktów na magazyn i opłacenie magazynowania. FBA sprawdza się gdy mamy szybko rotujący produkt o małych rozmiarach, który klient potrzebuje otrzymać maksymalnie w ciągu 2 dni.

Jak wygląda sprzedaż na Amazon?

Amazon dba o bezpieczeństwo transakcji oraz wysoki poziom obsługi klienta. Niestety jako sprzedawca musisz dostosować się do tych wyśrubowanych, a czasami absurdalnych zasad inaczej twoje środki oraz sprzedaż zostanie zablokowana do czasu poprawy wyników.

Czy potrzebuje kody EAN, GTIN, UPC?

Tak. Amazon wymaga jednego z tych kodów do sprzedaży produktów których nie ma w katalogu Amazona. Warto zadbać o ten element na początku lub skontaktować się z nami w celu rejestracji do bazy GS1.

Analiza potencjału sprzedaży na Amazon?

Na Amazonie są wszystkie możliwe produkty, a jeżeli jeszcze jakiegoś nie ma niebawem się pojawi, dlatego warto przed podjęciem działań dokonać analizy sprzedaży w celu określenia poziomu sprzedaży oraz cen. Na tej podstawie możemy otrzymać informacje takie jak: Wielkość sprzedaży, Popularność produktów na Amazon, Konkurencyjność, Określenie popytu i podaży na produkt.

Prowizje na Amazon?

Wszystkie prowizje na Amazonie pobierane są od kwot brutto. Wielkość prowizji zaczyna się od 7% do 15% i zależy od kategorii w której znajdują się produkty. Co pewien czas koszty prowizji na Amazon zmieniają dlatego warto mieć to na uwadze i sprawdzać tabele opłaty dostępna pod adresem.

Wystawienie produktów na Amazon?

Amazon wymaga określonych kodów wymienionych wcześniej i na tej podstawie tworzy jeden uniwersalny katalog. Samo dodanie produktów do oferty nie jest niczym skomplikowane niestety jeżeli chodzi o tytuły, opisy czy cechy są to główne parametry ofert które brane są pod uwagę i musza być przygotowane właściwie inaczej nasza sprzedaż moze być na bardzo niskim poziomie.

  • Tytuł oferty nie może mieć więcej niż 200 znaków, a jego struktura powinna wyglądać następujące Marka + Model + Nazwa + Typ. Dodatkowo dochodzi Rozmiar oraz Kolor.
  • Bullet point są to główne parametry lub skrócone informacje o produkcie.
  • Opis to właściwy opis produktu posiadający wszystkie informacje których może szukać użytkownik. Wyświetlany jest on pod spodem oferty na całej szerokości. Ważne aby ten opis był unikalny i w języku kupującego jak bullet pointy i tytuł.

Jakie zdjęcia przygotować na Amazon?

Maksymalnie można dodać 7 zdjęć, ważne aby były one wielkości co najmniej 1000x1000px. Pierwsze zdjęcie musi w 70% zawartości pokazywać produkt. Wymagane jest także białe tło. Kolejne zdjęcia mogą być wykonane w trybie life stylowym, lub posiadać dodatkowe tekstowe opisy naniesione na grafikę.

Jak wysyłać towary sprzedawane przez Amazona?

Można to robić samemu przez opcje FBM (Fulfilment by Merchant). Na wysyłke towaru mamy najczęściej 2 dni.

Kolejną opcją jest wysyłka przez FBA (Fulfilment by Amazon). Wysyłka realizowana jest przez Amazon Prime z magazynu Amazona. W tym przypadku reklamacja i zwrotem zajmuje się Amazon, a klienci otrzymują produkty maksymalnie w ciągu 2 dni od zamówienia.

Jakie są opłaty FBA?

Opłaty za magazynowanie wahają się od 3€ do nawet 15€ od sztuki w zależności od produktu. W przypadku produków poza rozmiarem (ponadgabarytowe) mogą być jeszcze większe. Koszty magazynowania rosną także w niektórych okresach jak świątecznym.

Jakie są kary za naruszenie zasad na Amazonie

Amazon posiada wiele restrykcji które sprzedawca musi przestrzegać a są to między innymi:

  • 2 dni na wysyłkę towaru
  • 24 h na odpowiedź na zapytanie klienta
  • zdjęcie główne wg zasad wymienionych powyżej
  • nazwy i marki używane zgodnie z prawem
  • nie wykorzystywanie danych klientów poza realizacja zamówień
  • posiadanie tylko jednego konta sprzedawcy
  • zakaz sprzedaży podróbek, produktów zabronionych i niebezpieczny
  • Sprzedawanie produktów niezgodnych z opisem

Każdy z tych elementów grozi blokada konta. Pierwsze ostrzeżenie otrzymujemy na 14 dni w celu wyjaśnienia. Jeżeli wyjaśnienie nie zostanie akceptowane nakładana jest kara nawet do 90 dni w tym czasie wszystkie środki są zatrzymane do wypłaty.

Jeżeli w tym czasie nie dostarczymy odpowiedniego wyjaśnienia i planu naprawczego już nigdy nie będziemy mogli sprzedawać na Amazonie.

Płatna reklama Amazonie

Mamy możliwość skorzystanie z 4 opcji:

  1. Produkty sponsorowane
    Jest to płatna reklama która wyświetla produkty w wynikach wyszukiwanie jako pierwsze. W tym przypadku płacimy za kliknięcie bez względu na to czy kupujący zdecyduje się na zakup czy nie.
  2. Amazon Headline Search
    To opcja do promocji 3 produktów ponad standardowymi wynikami wyszukiwania reklamy.
  3. Product Display Ads
    Pojawiają się w różnych miejscach pod przyciskiem „Dodaj do koszyka” pod Opisem. Reklamy te działaj na zasadzie jeżeli produkt który właśnie oglądasz podoba ci się sprawdź pozostałe polecane przez nas.
  4. Reklamy Display and video
    To reklama video wyświetlana na wszystkich stronach serwisu.

Jak skutecznie sprzedawać na Amazon?

Przede wszystkim należy trzymać się narzuconych reguł przez Amazona. Przygotować oferty ze szczegółowym opisem i dbać o ich widoczności oraz pozycjonowanie. Na końcu zadbać o klienta, szybkość dostawy oraz jakość produktu.