Należymy do grona ekspertów w Polsce już od 10 lat w kompleksowej obsłudze sprzedaży na Amazon na rynku Niemieckim, Angielskim, Francuskim, Włoskim i Hiszpańskim zarówno w modelach B2B jak i B2C. Nasi klienci już w ciągu pierwszego kwartału osiągają zakładane plany sprzedażowe, które przekraczają sprzedaż na Polskim rynku dzięki dostępności 300 milionów klientów w 200 krajach, a od 1 marca możemy dotrzeć do klienta Polskiego dzięki otwarciu Polskiego oddziału Amazona.
Nasi ekspercie zajmują się obsługą klienta oraz dodawaniem produktów jednocześnie przestrzegając wszystkie zasady z jakimi wiąże się ten proces aby dbać o prawidłową kondycję konta. Firmą które mają konto od dłuższego czasu i realizują obsługę wewnętrznie polecamy konsultacje w celu zwiększenia widoczności ofert, marki oraz sprzedaży.
„Obsługa sprzedaży na Amazon to przede wszystkim doświadczenie”
Czym konkretnie jest obsługa sprzedaży na Amazon?
Do naszych kompetencji należy:
- Wysyłanie odpowiedzi na wiadomości przysyłane przed klientów Amazona w czasie nie dłuższym niż 24h od otrzymania wiadomości. Standardowo ten czas w godzinach pracy pomiędzy 8:00 – 24:00 wynosi 2 godziny. Także w weekendy i święta.
- Komunikacja z działem obsługi klienta, księgowości oraz magazynem. Dzięki temu klienci mają rzeczową informacje zawsze aktualną i na czas.
- Stałe monitorowanie statusu konta i reagowania na obniżenie jakości w celu uniknięcia blokady konta.
- Odblokowanie konta. Czas na napisanie apelacji jest nie dłuższy niż 12h w przypadku gdy blokada zastała nałożona niesłusznie.
- Rozwiązywanie problemów z klientami (gwarancji A-Z, usuwanie negatywnych opinii, odwołania odnośnie praw autorskich na oferowane produkty).
- Katalogowanie/towarowanie konta na Amazonie w produkty w tym tworzenie opisów produktowych oraz ich tłumaczenie na wybrane języki.
- Monitoring produktów (konkurencji, cen, przejęć produktów przez konkurencję) wraz podnoszeniem ich jakości i widoczności.
- Stworzenie i wdrożenie kampanii marketingowej. Strategie marketingowe krótkotrwałe sezonowe oraz długoterminowe.
- Zarządzenie cenami oraz dostawami.
- Model sprzedaży poprzez Fulfillment by Amazon FBA (magazyn Amazona).
- Wsparcie merytoryczne, techniczne, formalno-prawne i podatkowe odnośnie sprzedaży zagranicznej.
- Wsparcie przy integracji Amazon z zewnętrznymi platformami (systemy sprzedaży, kurierzy, programy magazynowe).
- Co miesięczne raport i analiza.
Zakładanie konta
Obsługa Amazon
Wsparcie sprzedaży
Rejestracja marki
Strategie marketingowe
Dedykowane platformy sprzedaży Amazon
Pełna obsługa konta na Amazon
- Nie posiadają konta na Amazon
- Posiadają konto na Amazon
- Pełna rejestracja konta typu B2B oraz B2C
- Konfiguracja konta sprzedawcy
- Wsparcie w kwestii podatkowych związanych z VAT
- Wybranie i odblokowanie kategorii produktowych
- Stworzenie planu sprzedaży
- Obsługa sprzedaży na Amazon Seller Central
- Wsparcie sprzedaży w trybie FBM oraz FBA
- Dropshipping na Amazonie
- Zarządzenie i kontrolowanie stanów magazynowych
- Automatyczne Monitorowanie wysyłek
- Pełna analiza konkurencji
- Badanie zapotrzebowania produkty na rynku Europejskim
- Optymalizacja działań marketingowo sprzedażowych w tym promocyjnych
- Wsparcie w poszukiwaniu kontrahentów w Azji
- Opracowanie planów sprzedażowych
- Strategie kompani Amazon Advertising
- Audyt, optymalizacja i odblokowanie konta
- Pełna obsługa konta na Amazon
- Dodawanie nowych produktów do Amazon
- Dodawanie nowych kategorii na Amazon
- Optymalizacje ofert na Amazon (zdjęcia, opisy, słowa kluczowe)
- Wsparcie merytoryczne i podatkowe
- Rejestracja marki
- Obsługa marki
- Ochrona znaku towarowego
- Rejestracja sklepu markowego
- Sponsorowane reklamy PPC pay-per-click
- Sponsorowane reklamy audio i video
- Budowanie wizerunku marki
- Plany marketingowe i sprzedażowe
- Kontakt z klientem w 7 językach
- Obsługa zwrot i reklamacji z wykorzystaniem magazynów zagranicznych
- Nadzór wysyłki i monitorowanie doręczeń
- Obsługa konta na Amazon 365 dni w roku
- Obsługa od zamówienie do dostarczenie produktu
- Przygotowaniem wyrażenie planów sprzedażowych
- Analiza i optymalizacja ustawie konta
- Analiza ofert wraz z wdrożeniem zmian
- Plany ukierunkowane na podniesienie sprzedaży
- Pozycjonowanie produktów za pomocą autorskich rozwiązań
- Zwiększenie widoczności i popularności produktów
- Optymalizacja sposobu wysyłki
- Przygotowanie i wdrożenie polityki cenowej
- Audyt i optymalizacja
- Budowanie marki/ brandu na Amazonie
- Rozszerzenie zasięgów ofert
- Prowadzenie skutecznych kampanii marketingowych
- Rejestracja znaków towarowego
- Rejestracja znaku na Amazon
- Ochrona znaku na Amazon
- Zbudowanie sklepu markowego na Amazon
- Dodawanie nowych produktów
- Odblokowywanie kategorii
- Optymalizacje listingów
- Wsparcie merytoryczne i techniczne
- Nowoczesne autorskie narzędzia
- Skuteczne plany sprzedażowe
- Podnoszenie pozycji produktów w wy umacnia wyszukiwania
- Plany marketingowo sprzedażowe
- Strategii kampanii Amazon Ads
- Audyt i optymalizacja konta
- Pełna obsługa konta Amazon 365 dni w roku
- Skuteczne kampanii PPC pay-per-click
- Reklamy audio i video
- Budowanie marki
- Plany marketingowo reklamowe
- Pełne wsparcie sprzedaży
- Wsparcie techniczne i marytoryczne
- Usuwanie negatywnych opinii
- Kontakt z obsługa Amazon
- Odblokowanie konta na Amazon
- Utworzenie konta B2B
- Integracja sprzedaży z kontem biznesowych
- Prowadzenie i obsługa konta B2B Amazon
Osiągnij sukces na Amazon
Chcesz wiedzieć więcej. Umów się na bezpłatną rozmowę lub zadzwoń do nas: + 48 790 83 23 14
Najczęściej zadawane pytania
Na czym polega sprzedaż na Amazonie?
Sprzedaż na Amazon jest podobna do sprzedaży na allegro z ta korzyścią, ze możemy nasze produkty nie tylko wysyłać własnym kurierem ale także umieścić na magazynie Amazon w opcji FBA fulfilled by Amazon.
Ile kosztuje sprzedaż na Amazon?
Abonament profesjonalny to 39 €. Prowizja od sprzedaży sięga od 7% do 15% w zależności od kategorii.
Jak sprzedawać na Amazon?
Przede wszystkim należy założyć konto następnie przygotować oferty na wybranych krajach oraz zadbać o odpowiednie warunki dostawy.
Jak rozpocząć sprzedaż na Amazon?
Sprzedaż zaczyna się od założenia konta i jego za towarowania w produkty.
Jak zwiększyć sprzedaż na amazon?
Są różne sposoby można ustawić dobra cenę produktu lub wykorzystać reklamy płatności Amazon Ads. Warto także promować produkt w social mediach.
Jak sprawdzić sprzedaż na Amazonie?
Jest to możliwe za pomocą różnych narzędzi płatnych jak i bezpłatnych. Można to także zlecić firmie specjalizującej się w tego tupu audytach.
Jakie są formy sprzedaży na Amazon?
Amazon FBM to dedykowane rozwiązanie dla firm pośredniczących w sprzedaży. Zasada działania jest bardzo prosta. Sprzedawca wystawia produkty na sprzedaż, a kupujący je kupuje. Po czym do obowiązku sprzedającego należy ich dostarczenie kupującemu w zadeklarowanym czasie. Amazon pobiera w tym przypadku tylko i wyłącznie prowizje od sprzedaży. Klient płaci za wysyłkę towaru. Dodatkowo istnieje możliwość promowania tych produktów w Amazon Ads.
W tym modelu sprzedawca odpowiada za wszystko od sprzedaży po dostarczenie produktu, a Amazon sprawuje nad tym wszystkim kontrole aby przebiegało to według zasad obowiązujących na Amazonie.
Amazon FBA w tym modelu to Amazon przejmuje sprawę logistyki oraz magazynowania towarów. Do obowiązku sprzedawcy należy tylko dostarczenie produktów na magazyn i opłacenie magazynowania. FBA sprawdza się gdy mamy szybko rotujący produkt o małych rozmiarach, który klient potrzebuje otrzymać maksymalnie w ciągu 2 dni.
Jak wygląda sprzedaż na Amazon?
Amazon dba o bezpieczeństwo transakcji oraz wysoki poziom obsługi klienta. Niestety jako sprzedawca musisz dostosować się do tych wyśrubowanych, a czasami absurdalnych zasad inaczej twoje środki oraz sprzedaż zostanie zablokowana do czasu poprawy wyników.
Czy potrzebuje kody EAN, GTIN, UPC?
Tak. Amazon wymaga jednego z tych kodów do sprzedaży produktów których nie ma w katalogu Amazona. Warto zadbać o ten element na początku lub skontaktować się z nami w celu rejestracji do bazy GS1.
Analiza potencjału sprzedaży na Amazon?
Na Amazonie są wszystkie możliwe produkty, a jeżeli jeszcze jakiegoś nie ma niebawem się pojawi, dlatego warto przed podjęciem działań dokonać analizy sprzedaży w celu określenia poziomu sprzedaży oraz cen. Na tej podstawie możemy otrzymać informacje takie jak: Wielkość sprzedaży, Popularność produktów na Amazon, Konkurencyjność, Określenie popytu i podaży na produkt.
Prowizje na Amazon?
Wszystkie prowizje na Amazonie pobierane są od kwot brutto. Wielkość prowizji zaczyna się od 7% do 15% i zależy od kategorii w której znajdują się produkty. Co pewien czas koszty prowizji na Amazon zmieniają dlatego warto mieć to na uwadze i sprawdzać tabele opłaty dostępna pod adresem.
Wystawienie produktów na Amazon?
Amazon wymaga określonych kodów wymienionych wcześniej i na tej podstawie tworzy jeden uniwersalny katalog. Samo dodanie produktów do oferty nie jest niczym skomplikowane niestety jeżeli chodzi o tytuły, opisy czy cechy są to główne parametry ofert które brane są pod uwagę i musza być przygotowane właściwie inaczej nasza sprzedaż moze być na bardzo niskim poziomie.
- Tytuł oferty nie może mieć więcej niż 200 znaków, a jego struktura powinna wyglądać następujące Marka + Model + Nazwa + Typ. Dodatkowo dochodzi Rozmiar oraz Kolor.
- Bullet point są to główne parametry lub skrócone informacje o produkcie.
- Opis to właściwy opis produktu posiadający wszystkie informacje których może szukać użytkownik. Wyświetlany jest on pod spodem oferty na całej szerokości. Ważne aby ten opis był unikalny i w języku kupującego jak bullet pointy i tytuł.
Jakie zdjęcia przygotować na Amazon?
Maksymalnie można dodać 7 zdjęć, ważne aby były one wielkości co najmniej 1000x1000px. Pierwsze zdjęcie musi w 70% zawartości pokazywać produkt. Wymagane jest także białe tło. Kolejne zdjęcia mogą być wykonane w trybie life stylowym, lub posiadać dodatkowe tekstowe opisy naniesione na grafikę.
Jak wysyłać towary sprzedawane przez Amazona?
Można to robić samemu przez opcje FBM (Fulfilment by Merchant). Na wysyłke towaru mamy najczęściej 2 dni.
Kolejną opcją jest wysyłka przez FBA (Fulfilment by Amazon). Wysyłka realizowana jest przez Amazon Prime z magazynu Amazona. W tym przypadku reklamacja i zwrotem zajmuje się Amazon, a klienci otrzymują produkty maksymalnie w ciągu 2 dni od zamówienia.
Jakie są opłaty FBA?
Opłaty za magazynowanie wahają się od 3€ do nawet 15€ od sztuki w zależności od produktu. W przypadku produków poza rozmiarem (ponadgabarytowe) mogą być jeszcze większe. Koszty magazynowania rosną także w niektórych okresach jak świątecznym.
Jakie są kary za naruszenie zasad na Amazonie
Amazon posiada wiele restrykcji które sprzedawca musi przestrzegać a są to między innymi:
- 2 dni na wysyłkę towaru
- 24 h na odpowiedź na zapytanie klienta
- zdjęcie główne wg zasad wymienionych powyżej
- nazwy i marki używane zgodnie z prawem
- nie wykorzystywanie danych klientów poza realizacja zamówień
- posiadanie tylko jednego konta sprzedawcy
- zakaz sprzedaży podróbek, produktów zabronionych i niebezpieczny
- Sprzedawanie produktów niezgodnych z opisem
Każdy z tych elementów grozi blokada konta. Pierwsze ostrzeżenie otrzymujemy na 14 dni w celu wyjaśnienia. Jeżeli wyjaśnienie nie zostanie akceptowane nakładana jest kara nawet do 90 dni w tym czasie wszystkie środki są zatrzymane do wypłaty.
Jeżeli w tym czasie nie dostarczymy odpowiedniego wyjaśnienia i planu naprawczego już nigdy nie będziemy mogli sprzedawać na Amazonie.
Płatna reklama Amazonie
Mamy możliwość skorzystanie z 4 opcji:
- Produkty sponsorowane
Jest to płatna reklama która wyświetla produkty w wynikach wyszukiwanie jako pierwsze. W tym przypadku płacimy za kliknięcie bez względu na to czy kupujący zdecyduje się na zakup czy nie. - Amazon Headline Search
To opcja do promocji 3 produktów ponad standardowymi wynikami wyszukiwania reklamy. - Product Display Ads
Pojawiają się w różnych miejscach pod przyciskiem „Dodaj do koszyka” pod Opisem. Reklamy te działaj na zasadzie jeżeli produkt który właśnie oglądasz podoba ci się sprawdź pozostałe polecane przez nas. - Reklamy Display and video
To reklama video wyświetlana na wszystkich stronach serwisu.
Jak skutecznie sprzedawać na Amazon?
Przede wszystkim należy trzymać się narzuconych reguł przez Amazona. Przygotować oferty ze szczegółowym opisem i dbać o ich widoczności oraz pozycjonowanie. Na końcu zadbać o klienta, szybkość dostawy oraz jakość produktu.