Szkolenia obsługi amazon, ebay, allegro czy są potrzebne?

Ilu jest sprzedawców na Allegro, eBay i Amazonie tyle jest doświadczeń. Niektóre oczywiście będą się pokrywały ale nie wszystkie, dlatego jest dobrze raz na jakiś czas skorzystać ze szkoleń przez firmy i osoby je oferujące dlaczego?

Na obecną chwilę mamy 5 klientów, którym obsługujemy sprzedaż na portalach sprzedażowych. Ktoś by powiedział, że mało. Część klientów, którą obsługiwaliśmy poszła na swoje i z tej potrzeby wzięły się pakiety szkoleń przez nas oferowane. W miarę jak rozrasta się firma to i jej oferta to także sprzedawcy zaczęli wymagać od nas rozwiązywania powstałych problemów z konkurencją i klientami niż dodawania samych produktów. Jak wiadomo czas zawsze jest ograniczony i o wiele lepiej firmom jest zatrudnić osobę do robienia rzeczy powtarzalnych i prostych, gdy będą mieć wiedzę na ten temat, a resztę spraw zostawić specjalistą czyli nam w tym przypadku.

To, że klienci sami towarują swoje konta na amazon, ebay czy allegro nie znaczy, że nie mam z nimi kontaktu. Mamy stały przynajmniej 1-2 dni w tygodniu, a nawet i trzy. Dalej dokonujemy analizy, przygotowujemy słowa kluczowe rozwiązujemy problemy. Tych klientów nie zaliczamy do obecnych pięciu, którym prowadzimy kompleksową obsługę konta. Dlaczego tak jest? Każda osoba która by zobaczyła informacje, że mamy 20 klientów stwierdziła by, że wykonujemy pracę masową i nie przykładamy się do pracy tak jak oni by chcieli. Choć w naszym przypadku zawsze będzie inaczej takie myślenie pozostanie, im więcej pracy tym gorsza jakość jej wykonania. Więc na to chwile nasi specjaliści od obsługi zajmują się obsługą kont na danych rynkach, a managerowie rozwiązywanie problemów powstałych na kontach klientów, a one zawsze będą i będą rosły także wraz ze sprzedażą.

Nasza wiedza ma bardzo dużą wartość i moglibyśmy zatrudniać jeszcze więcej specjalistów i mieć więcej klientów, ale jak wiadomo biznes, który opiera się na odległość nie ma na bieżąco wszystkich informacji, więc szkolimy klientów z obsługi tych portali. Dzięki temu mogą w momencie wyzerować stany, podnieść ceny gdy nowa dostawa jest droższa czy zrobić zwrot lub zmienić parametry, a nie czekać aż zrobi to nasz specjalista. Co prawda nie są to jakieś lata świetlne, a kwestia kilku minut czy godziny pracy, ale na podstawie rozmów z klientami większość odpowiada, że te proste rzeczy chcą umieć oni i ich pracownicy, a także przygotowywać nowe ofert. Często mają osoby posługujące się językami obcymi i ich potencjał jest marnowany na pracę, która jest wypełnieniem czasu który im zostaje, a nie jest związany z posiadającymi umiejętnościami.

Szkolenia są bardzo potrzebne, choć możemy myśleć inaczej. Nie zdarzyło się nam abyśmy mieli dwóch klientów z tej samej branży w tym samym czasie. Pokazuje, że wiedza który mamy jest złączeniem doświadczeń naszych klientów, więc gdy widzimy spór na portalu od razu wiemy, gdzie, jak i co odpowiadać aby sprawę wygrać na korzyść sprzedającego. Zanim danych sprzedawca się tego nauczy to musi stracić na prawdę duże pieniądze na zwroty i czas na usuwanie opinii. Na naszych szkoleniach dowiesz się między innymi jak tworzyć oferty, jak walczyć z nieuczciwą konkurencja, jak wygrywać spory, jak radzić sobie z kontaktem z obsługą portalu tak aby nie przygrywać, dzięki praktycznym przykładom które spisujemy i dodajemy do listy. Dlatego tak ważne są szkolenia i wiedza na nich zdobywana oraz to aby była aktualna.

Rynek internetowy zmienia się z roku na rok i tylko podążanie tym kierunkiem spowoduje, że będziemy istnieć lata nie miesiące.