Emocje w zakupach

Setki milionów złotych wydaje się rocznie na badania rynku nie tylko w Polsce aby dowiedzieć się jakie są preferencje klientów które co chwila się zmieniają. Oczywiście stać na to tylko bogate koncerny, ale to one generują największa sprzedaż, ale bez dużej inwestycji możemy się od nich wiele nauczyć.

Okres świąteczny już minął i dlatego ten wpis pojawia się wlasnie teraz ponieważ bez wpływu na emocji możemy wam pokazać jak to działa. Pomyślcie z czym kojarzy się wam grudzień. Na pewno ze świetami Bożego Narodzenia i Mikołajem. Przyjrzyjmy się owemu Mikołajowi.

To ze Mikołaj to mężczyzna w późnym wieku z biała broda i czerwonym strojem nie jest wymysłem dzieci ale marketingowców sprzed kilku dekady jednego z największych koncernów produkujących napoje gazowe i tak chodzi o Coca Colę.

Dzis trudno wyobrazić sobie święta bez butelki tego napoju na stole, tak samo w inny sposób ubranego Mikołaja, choć Pepsi próbuje już od kilku lat przekręcić go na swoją stronę z serii, ze Mikołaj po świętach jedzie na urlop, niestety jest to już tak zakorzenione ze nie ma możliwości aby zmienić nasze zdanie na ten temat. Dokładnie tak samo jest ze sprzedażą w internecie. Musimy pokazać emocje, zaprezentować produkt tak aby klienci czuli patrząc na niego ze jest to produkt właśnie dla nich, więc pokazywanie wysportowanych osób na zdjęciach urządzeń do ćwiczeń jest gwarancja sukcesu i musimy to zrobić. Podobnie sytuacja ma się z zegarkami, jeżeli mamy zegarek za kilka tysięcy złotych to pokazanie go w ładnym etui nie przyniesie takiego efektu jak zaprezentowanie go na modelu ubranym w markowy garnitur tworząc przy tym otoczkę biznesmena.

Jeżeli chcemy zacząć sprzedaż lub ja zwiększyć zastanówmy się jak nasze zdjęcia nacechować emocjami, jak zaprezentować produkty dla klientów aby nie tylko mieli chęć ich posiadania ale także żądze. Dzięki temu odniesiemy największy sukces.

Oczywiście jest tyle branż które są i wchodzą w sprzedaż internetowa, ze trudno jest napisać uniwersalny poradnik na ten temat, dlatego warto zrobić research w internecie pod katem konkurencji lub zlecić to nam. Dzięki temu będziecie mieć gwarantowany sukces sprzedażowy na lata, a przede wszystkim zrobicie to co tak na prawdę robi bardzo mała grupa sprzedawców posiadająca bardzo duże zaplecze finansowe na to. Można się od nich czegoś nauczyĆ i odnieść sukces.