Nowy panel zgłaszania komentarzy Amazon

Jeszcze jakiś czas temu można było zgłosić do działu technicznego Amazona prośbę o sprawdzenie i usunięcie negatywnego komentarza, teraz powstał do tego specjalny panel w którym możemy dany komentarz zgłosić do oceny i już nie możemy nawet dodać informacji od siebie. Komentarz zostanie usunięty tylko jeżeli nie spełnia wymagań Amazona i nie ma od niego już odwołania, więc jeżeli dostaniemy kilka negatywnych komentarzy od klientów z powodu opóźnionej dostawy, to dostaniemy blokadę konta.

Limit wynosi 1% czyli na każde 100 zamówień tylko jeden klient może być nie zadowolony. Oczywiście nawet jeżeli wszystko zrobimy dobrze przykładając największą wagę do każdego szczegółu, a wina będzie leżeć po stronie firmy spedycyjnej, a klienci Amazona muszą mieć wszystko na czas i najlepsze to z pewnością dostaniemy blokadę na konto na kilka dni póki sprawy nie wyjaśnimy, a również nie jest to takie proste jak kilka miesięcy temu.

Jeżeli mamy zamiar sprzedawać na którymkolwiek portalu czy to Allegro, eBay czy Amazon i ma być to nasze dodatkowe źródło sprzedaży lub testowy portal wchodzenie z ofertami na każdy z nich nie ma sensu. Musimy poświęcić się w 100% na każdy zadbać o produkt, kontrolować ceny oraz opinie klientów ponieważ jeden mały szczegół może położyć miesiące naszej pracy. Gdy widzimy, że popyt mamy większe, stany magazynowe coraz mniejsze, oraz problemy z klientami warto pomyśleć nad rozwiązaniem Amazon FBA czyli umieszczeniem produktów w magazynie Amazona (powstaje odpowiednim eBaya) lub zatrudnieniem dodatkowych osób, ponieważ niewłaściwe lub za późne reagowanie może skończyć się negatywnymi komentarzami i dożywotnio możemy stracić możliwość sprzedaży na danym portalu.

Pomimo, że nie jesteśmy do tego przyzwyczajeni ale na portalach sprzedażowych to klient ma zawsze racje nawet, jeżeli sam uszkodzi produkt i chce go oddać.